Iklan

Iklan Untuk DIsewa

Confirm Ker Ahli Keluarga Anda Selamat?

Confirm Ker Ahli Keluarga Anda Selamat?

Tindakan pantas polis, berjaya tahan suspek kes pecah rumah

gadget-pro | 9:57 PTG | 0 ulasan

Tindakan pantas polis, berjaya tahan suspek kes pecah rumah




DITAHAN: Polis menyoal siasat suspek ekoran penemuan empat unit pembesar suara dari dalam kereta miliknya.

KUCHING: Tindakan pantas anggota polis semalam membawa kepada penahanan operator gerai makan berhubung kes pecah rumah di Semariang dua hari sebelum itu.

Bertindak daripada maklumat diterima, polis bergegas ke sebuah kedai kopi terletak di Pending sekitar jam 11 pagi dan menahan suspek berusia 28 tahun yang seterusnya membawa polis ke kereta miliknya yang dipakir di belakang premis berkenaan, di mana suspek menyimpan barangan dicurinya.
Usaha polis menyelongkar kereta milik suspek telah menemukan sebuah pemain DVD dan peralatan audio lain yang dipercayai barangan yang dicuri dari rumah mangsa pada 7 Jun lalu.

Polis juga mendapati suspek telah mencuri satu set televisyen berskrin leper bersaiz besar yang dicuri dari rumah yang sama.

Suspek dari Kampung Pinang Jawa, ditahan reman bagi membantu siasatan dan menentukan sama ada wujud pihak lain bersubahat dengannya melakukan jenayah tersebut.

Dalam insiden berasingan, pertembungan dua kereta di Samarahan Tabu lalu menyebabkan seorang pemuda, 26, dari Muara Tebas maut dalam kemalangan.

Mangsa dalam perjalanan menuju ke Kuching menumpang kereta Perodua Viva yang dipandu rakannya ketika kereta itu bertembung dengan kereta jenis Perodua Kancil sekitar jam 6.45 petang.

Category:

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 ulasan