Iklan

Iklan Untuk DIsewa

Confirm Ker Ahli Keluarga Anda Selamat?

Confirm Ker Ahli Keluarga Anda Selamat?

Lagi Cerita Kes Pecah Rumah : MESTI BACA!!!!

gadget-pro | 9:38 PTG | 0 ulasan

Pengalaman Kes Pecah Rumah

 Semalam aku tidur pukul 2.00 pagi. Tidur lewat sebab tunggu staff hantar kunci cybercafe dengan duit income punya pasal. Lebih kurang 2 jam aku lelapkan mata, tiba-tiba ayah aku kejut aku. Ayah cakap ada orang ceroboh masuk kawasan premis perniagaan kami yang terletak hanya di sebelah rumah. Aku dalam keadaan terpinga-pinga dan separuh mamai pun bangun. Aku tengok jam menunjukkan pukul 4pagi.



Keluar dari bilik, aku tengok ayah aku terhendap-hendap di sebalik langsir. Siap pegang senapang lagi. Wah! Ini kes serius ni. Lepas tu, ayah aku ajak aku keluar rumah untuk tengok kelibat yang dikatakan tu. Dengan bersenjatakan kayu bambu buta dan torchlight bagi menerangi kegelapan malam, aku keluar mengikut ayah aku.

Sedang kami terhendap-hendap mencari kelibat tersebut, dari jauh aku nampak bayangan dua orang sedang mundar-mandir di hadapan pagar. Aku berbisik memberitahu ayah aku. Memandangkan mereka sudah menaiki motor untuk melarikan diri, ayah aku terus melepaskan tembakan ke langit bagi memberi amaran bahawa mereka mungkin terbunuh jika kembali membuat onar di kawasan kami.

Selepas itu, dengan bantuan tiga orang kampung, kami cuba menjejaki mereka dengan motosikal. Ayah aku dengan hanya berkain pelikat tanpa baju dan senapang patah masih di tangan membonceng di belakang. Namun, kelibat mereka gagal dikesan. Berdasarkan maklumat Gee kedai Pattani depan rumah aku tu, dua orang penyamun tersebut berusia dalam lingkungan 20-an. Dia yang call ayah aku untuk bagitau yang dia nampak ada kelibat mencurigakan di hadapan pagar kami semasa dia sedang menutup kedai. Mujur premis kami selamat dan belum sempat dipecah.

Minggu lepas, masjid baru kampung aku kena pecah. Set amplifier kena curi. Kawasan ni memang line panas. Kalaulah dapat cekup dua ekor malaun penyamun tu tadi, memang lunyai kena balun. Geram betul aku. Diorang bukan sahaja telah menceroboh kawasan rumah aku, malah telah mencuri mimpi-mimpi indah aku! Demm!

Category:

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 ulasan