Iklan

Iklan Untuk DIsewa

Confirm Ker Ahli Keluarga Anda Selamat?

Confirm Ker Ahli Keluarga Anda Selamat?

Kes Pecah Rumah Berleluasa di Lavender Heights Seremban

gadget-pro | 9:54 PTG | 0 ulasan

Kes Pecah Rumah Berleluasa di Lavender Heights Seremban

SEREMBAN 3 Mei - Penduduk taman perumahan Lavender Heights, Senawang dekat sini, dinasihatkan supaya berwaspada dengan kehadiran individu yang tidak dikenali terutamanya pada waktu siang.



Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Lavender Heights Fasa 1, Pazilan Abd. Hadi memberitahu, wujud kumpulan tertentu yang menjadikan rumah kosong tanpa penghuni sebagai sasaran merompak dan pecah masuk.

Kes Pecah Rumah Berleluasa di Lavender Heights Seremban


"Berwaspadalah dengan taktik ini dan sentiasa perhatikan kawasan sekeliling kita, yang dilihat boleh menjadi laluan keluar masuk penjenayah sama ada waktu siang mahupun malam," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Hadir sama Pengerusi KRT Lavender Heights Fasa 3, Mohammed Sharif dan beberapa jawatankuasa Skim Rondaan Sukarela (SRS) taman tersebut. Terdapat lebih 1,000 buah rumah pelbagai model di taman perumahan berkenaan.

Katanya, berikutan banyak kerja pembinaan termasuk pengubahsuaian rumah di taman berkenaan, pemantauan juga perlu dibuat ke atas pekerja asing yang keluar masuk ke kawasan ini.

"Rumah kosong, pagar yang bocor, kawasan tadahan hujan yang penuh dengan semak samun serta kealpaan penduduk, dikhuatiri menjadi pilihan terbaik kepada penjenayah untuk melakukan pecah masuk di rumah tanpa penghuni," katanya.

Dalam kejadian semalam, sebuah rumah di Fasa 1 di sini telah dipecah masuk perompak menyebabkan beberapa barangan elektrik, barang kemas dan wang tunai lesap akibat dikebas penyamun ketika penghuninya balik ke kampung pada hujung minggu.

"Kita perlu juga mengingatkan pembantu rumah yang kadangkala tinggal bersendirian bersama anak-anak supaya tidak membuka pintu atau pagar dan membenarkan orang yang tidak dikenali memasuki rumah," katanya.

Justeru Pazilan meminta, penduduk di taman perumahan itu mengambil sikap berjaga-jaga dan segera menghubungi pihak polis jika terlihat sesuatu yang mencurigakan.

Sumber: Utusan

Category:

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 ulasan